La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés, i exercici d'activitats a les Illes Balears (BOIB núm. 166 de 30 de novembre de 2013) regula, entre altres, el règim jurídic i el procediment d'intervenció administrativa en l'exercici d'activitats, tant de titularitat pública com privada.
Als consells insulars els correspon l'autorització de les activitats supramunicipals, segons l'establert a l'article 6 de la Llei 7/2013, de 26 de noviembre:
Els consells insulars són les administracions competents per tramitar els expedients, inspeccionar i exercir la potestat sancionadora en activitats supramunicipals subjectes a aquesta llei i que es desenvolupin íntegrament a la seva illa, sempre que no siguin activitats incloses en el punt 4 d'aquest article.
ACTIVITATS PERMANENTS SUPRAMUNICIPALS
Les activitats permanents són les que es fan amb una durada indeterminada i que disposen d'una infraestructura i un emplaçament estable, que en el cas d'activitats supramunicipals, abasta més d'un terme municipal.
El procediment aplicable a les activitats permanents està especificat al títol IV de la llei 7/2013, en funció de les característiques de l'activitat: major, menor, o innòcua amb obres o sense obres.
Les característiques de classificació de les activitats estan esmentades a l'annex I de la llei.
ACTIVITATS NO PERMANENTS
Són aquelles activitats que es fan de manera puntual en un establiment físic, lloc o recorregut concret i amb una durada predeterminada. En tot cas, la durada en el temps serà la imprescindible per dur a terme l'activitat.
Les activitats no permanents es divideixen en majors, que per les seues característiques necessiten un control administratiu previ més estricte, i menors, que són la resta d'activitats
Entre les activitats menors estan les de recorregut, que solen tenir una finalitat esportiva.
La documentació necessària a presentar en la sol·licitud d'una activitat permanent menor de recorregut és la següent:
Pot accedir a través del següent enllaç : Activitats menors de recorregut no permanents
ACTIVITATS D'ESPECTACLES PÚBLICS. SERVEIS D'ADMISSIÓ I CONTROL D'AMBIENT INTERN
D'acord amb el Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i activitats recreatives (BOIB núm. 67, de 05-05-11), la la Secció d'Indústria realitza les convocatòries, les proves i l'expedició dels carnets a les persones aptes per exercir les tasques pròpies dels serveis esmentats.
Els centres de formació d'Eivissa que vulguin impartir el curs bàsic de personal dels serveis d'admissió i control d'ambient intern, han de presentar al Consell Insular d'Eivissa, amb una antelació mínima de deu dies abans de l'inici del curs, una declaració responsable segons el model que s'adjunta a l'annex 2 del Decret 41/2011.
Aquelles persones que vulguin presentar-se a les convocatòries que realitza anualment el Consell Insular d'Eivissa, per acreditar-se personal d'admissió i control d'ambient intern, han de tenir els requisits següents:
CONTACTE
Secció d'Industria
av. España 49, 2a planta
07800 Ibiza
tel.: 971195515/17
Correo electrónico: dep.industria@conselldeivissa.es