Consell Insular d'Eivissa

www.conselldeivissa.es

El servei d'orientació jurídica d'habitatge atén a 240 persones en els seus primers quatre mesos de funcionament i obté una valoració de 9,3

tornar Imprimir

111017 Habitatge Consell Insular

Un total de 241 persones han utilitzat el servei d'orientació jurídica en temes d'habitatge impulsat pel departament d'Habitatge del Consell Insular d'Eivissa durant els seus quatre primers mesos de funcionament, entre el 30 de maig i el 30 de setembre. A més, segons una consulta telefònica realitzada pel mateix departament d'Habitatge, el grau de satisfacció amb el servei per part dels usuaris és de 9,34 sobre 10, sent l'1 la valoració més baixa i 10 la més alta.

Recordem que aquest servei es va posar en funcionament el passat 30 de maig i està destinat a aquelles persones que tinguin problemes amb els seus contractes de lloguer, les seves hipoteques o qualsevol altra problemàtica relacionada amb el dret a l'habitatge. El servei està disponible per a tota la ciutadania, però és d'especial ajuda per a les persones més vulnerables o en risc d'exclusió social.

Perfil de l'usuari del servei

Dels usuaris que han fet ús d'aquest servei d'orientació jurídica, el 84,25% dels atesos eren de nacionalitat espanyola, mentre que el 15,75% restant eren d'altres nacionalitats. Pel que fa al municipi de residència, el 49,07% dels usuaris del servei jurídica en matèria d'habitatge són del municipi d'Eivissa, el 23,14% del municipi de Sant Josep, el 13,88% del municipi de Santa Eulària, el 12,03% de Sant Antoni i el 1,85% del municipi de Sant Joan.

Pel que fa gènere, el 71,29% de les persones ateses han estat dones per un 28,71% d'homes. Per franja d'edat, els usuaris d'entre 51 i 64 anys han representat el 25,92% del total, la franja d'entre 41 i 50 anys han estat el 24,07% i entre els 31 i 40 anys han comportat el 28,70% del total. Els majors de 65 anys només han comportat el 9,25% i els joves d'entre 21 i 30 anys el 12,03% del total.

D'aquestes persones ateses, el 27,77% són usuaris dels serveis socials i un 43,51% no tenen contracte de treball. Pel que fa a l'origen de les consultes realitzades, un 70,37% estan relacionats amb temes de lloguer i un 26,85% relacionats amb hipoteques. Pel que fa a problemes relacionats amb el lloguer, el 43,51% del conjunt dels qui han acudit a aquest servei eren arrendataris i el 27,77% propietaris. Un 3,70% dels usuaris eren persones que compartien pis, un 5,55% viuen de lloguer en un dormitori i un 4,62% compartien dormitori.

La consellera d'Habitatge del Consell d'Eivissa, Viviana de Sans, s'ha manifestat molt satisfeta per l'alt grau de valoració que han manifestat els usuaris del servei: "Davant un problema social d'aquesta magnitud, la nostra responsabilitat era ajudar en tot el que estigués a les nostres mans. Saber que hem pogut oferir aquest servei a la ciutadania i que, a més, està sent útil i que respon a les necessitats de la gent, comporta una gran satisfacció". De Sans ha recordat també que aquest servei d'orientació jurídica en matèria d'habitatge no pretén substituir el paper d'assessoria legal d'un advocat, i que està destinat principalment a persones que es troben en una situació de vulnerabilitat.

Recordem que aquest servei continua en funcionament i que totes les persones interessades en ser ateses i realitzar una consulta, pot fer-ho cridant al telèfon 686.350.616.

 

Compartir:

Proposam

© Consell d'Eivissa
av. d'Espanya 49 . 07800 Eivissa - Illes Balears (Espanya) Telèfon: 971 19 59 00 · oac@conselldeivissa.es