Consell Insular d'Eivissa

www.conselldeivissa.es

Vicent Torres: "El turisme britànic ha de continuar sent el més important per a la nostra l'illa"

tornar Imprimir

061118 Fira WTM

El president d'Eivissa, Vicent Torres, ha afirmat que "el turisme britànic ha de continuar sent el més important de la nostra l'illa". Així ho ha afirmat el president en la segona jornada de la fira internacional de turisme de Londres, la WTM. El Consell d'Eivissa, juntament amb els ajuntaments i les empreses del sector presents a la fira, mantenen reunions amb companyies i touroperadors per mantenir les xifres d'arribada de visitants del Regne Unit, a pesar de la incertesa del Brexit i de la forta competència de preus d'altres països mediterranis.

Segons les dades de Frontur, el mercat britànic va ser el més important per a Eivissa en 2017, amb 870.000 turistes, seguit de l'espanyol amb 687.000 turistes, l'italià amb 428.000 turistes, el del Benelux amb 338.000 turistes, l'alemany amb 313.000 turistes, i el francès, amb 139.000 turistes. La resta de visitants, fins arribar als 3,2 milions que va rebre l'illa, té un orígen no determinat en l'estadística (Row a la gràfica adjunta).

El president ha destacat també l'increment de la despesa dels turistes, que va arribar en 2017 a una xifra rècord de 3.124 milions d'euros. Una despesa que es manté en 2018, segons l'evolució registrada fins a mitjans temporada per Egatur (Turespaña).

Xifres que, segons el president, "mostren que l'arribada de visitants i la despesa no s'ha vist afectada a Eivissa per la implantació de l'Impost del Turisme Sostenible". Al contrari, segons el president "l'impost està plenament acceptat pels turistes que ens visiten, perquè cada vegada més valoren les destinacions que es preocupen del seu entorn, i veuen positivament la seua aportació".

El president ha qualificat com a "error" la decisió de la Federació Hotelera d'Eivissa i Formentera de traslladar a l'exterior les seues crítiques a l'impost turístic. Segons ha dit, "quan anam a una de les fires turístiques més important del món, com és la WTM de Londres, no hi podem anar amb missatges negatius cap a la nostra illa" ha advertit el president del Consell Insular.

La promoció d'Eivissa en la segona jornada de la WTM ha començat amb una presentació davant de mitjans britànics organitzada per l'Agència Estratègica de Turisme del Govern de les Illes Balears. Com en la presentació de la primera jornada, Eivissa ha destacat el patrimoni cultural i natural, la gastronomia i els esports com grans atractius per als mesos de fora de temporada alta i hivern.

Una promoció que, segons el president, continua donant bons resultats: "Un dels principals touroperadors britànics ens ha confirmat que avançarà l'inici de la temporada al 7 d'abril".

Un altre dels productes destacats a la WTM és el turisme creatiu. Eivissa estarà present en una taula rodona organitzada en el marc de la fira per presentar la seua oferta relacionada amb les experiències culturals, com són el calendari de fires que tenen lloc durant tot l'any, i altres esdeveniments com les festes patronals o les activitats relacionades amb el Patrimoni de la Humanitat de la ciutat d'Eivissa.

Londres, 6 de novembre de 2018

 

Descargar archivo

061118 Informe WTM
Tipus d'arxiu: PDF |

Compartir:

Proposam

© Consell d'Eivissa
av. d'Espanya 49 . 07800 Eivissa - Illes Balears (Espanya) Telèfon: 971 19 59 00 · oac@conselldeivissa.es