Anuncis i edictes

Convocatòria d’ajudes per al foment de la millora de les infraestructures de les persones artesanes i de les persones dissenyadores d’Adlib, per a l’any 2025

Convocatòria d’ajudes per al foment de la millora de les infraestructures de les persones artesanes i de les persones dissenyadores d’Adlib, per a l’any 2025

El Consell Insular d’Eivissa ha convocat les ajudes de foment de la millora de les infraestructures de les persones artesanes i de les persones dissenyadores d’Adlib 2025, amb l’objectiu de dinamitzar i fomentar les indústries de l’artesania i de la moda Adlib a l’illa d’Eivissa.

INFORMACIÓ
La finalitat d’aquestes ajudes és millorar la infraestructura física del sector artesanal i de la moda, promoure la infraestructura digital que dona visibilitat a la moda Adlib i als productes artesanals d’Eivissa i que permeten la seua comercialització, la difusió online dels productes, del patrimoni cultural de la artesania i dels oficis artesanals.  
El pressupost total per a aquesta convocatòria, l'any 2025, és de VUITANTA MIL EUROS (80.000,00 €) del vigent pressupost del Consell Insular d’Eivissa.

TERMINIS
El termini per presentar les sol·licituds serà de 15 dies hàbils: Des del divendres 2 fins al dijous 22 de maig de 2025, ambdós inclosos. 

BENEFICIARIS
Podran sol·licitar les ajudes:
- Els dissenyadors i les dissenyadores de moda, complements i accessoris de moda Adlib que compleixin, entre d’altres, els següents requisits: haver participat en les campanyes del Consell dels anys 2022, 2023 i 2024, tenir taller propi o contractat a l’illa d’Eivissa, estar d’alta a la Seguretat social i a Hisenda.
- Els artesans i artesanes de l’illa d’Eivissa que compleixin, entre d’altres, els següents requisits: estar en possessió de la carta d’artesà/ana, carta de mestre/a artesà/ana o empreses amb DQA de l’illa d’Eivissa en vigor, (o que puguin acreditar haver realitzat la sol·licitud per a la seva obtenció amb el lliurament de tota la documentació requerida per a la seua tramitació i que resta només pendent d'avaluació de la Ponència Tècnica, abans de la publicació d'aquesta convocatòria al BOIB), tenir taller propi o contractat a l’illa d’Eivissa, estar d’alta a la Seguretat social i a Hisenda.

ACTIVITATS SUBVENCIONABLES

Es podrà sol·licitar subvenció per les activitats realitzades i pagades entre l’1 de juliol de 2023 i el 6 d’abril de 2025.

Les activitats per a les quals es pot demanar ajuda són: 

- Despeses per l’adquisició d'immobilitzats per als espais de treball o tallers, maquinària (sempre i quan no desvirtuï l’activitat artesanal del producte), utensilis i altres tipus de materials no fungibles per a la producció i elaboració de les creacions artesanals i la confecció de dissenys de moda, en el cas necessari, s’inclouen en les despeses, el transport i instal·lació. 
- Despeses per l’adquisició de mobiliari de suport per l’exposició, comercialització, i la conservació dels productes artesanals i dels dissenys de moda.
- Despeses d’adquisició i/o subministrament d’equipament promocional inventariable que difonguin la imatge corporativa de la marca o nom comercial: panells amb imatges, roll-ups, rètols... No es considerarà material inventariable catàlegs promocionals, targetes de presentació de marca, pòsters i altre tipus de material d’un sol ús.
- Despeses per crear pàgines webs de la pròpia activitat artesanal, del/de la dissenyador/a o de l’empresa, compra de dominis, d’imatges o música, així com les derivades de la renovació de les pàgines web (entès com la modernització de la pàgina completa, la inclusió de noves seccions, però en cap cas, com l’actualització o traducció de continguts). 
Es consideren despeses per a la creació de webs o d’una nova secció totes aquelles actuacions que afecten al software, és a dir aquelles que resulten del treball de disseny, informàtic i de programació tècnica per a generar i donar forma i estructura a la mateixa. No inclou les despeses de sessions fotogràfiques, encara que el material resultant s’utilitzi per a la pàgina web o altres plataformes digitals de la marca. 
- Despeses per implementar infraestructura de comercialització online: passarel·les de pagament, adquisició o adaptació del software, adequació de pàgines web, etc. També seran despeses subvencionables les despeses d’instal·lació d’aplicacions i programes informàtics destinats al màrqueting digital, comptabilitat, investigació i disseny.
- Despeses d’inscripció en el registre de protecció de la marca comercial de la persona sol·licitant i/o registre industrial de disseny del producte elaborat per la persona sol·licitant.

INSTRUCCIONS DE TRAMITACIÓ I DOCUMENTACIÓ

Les sol·licituds s’hauran de presentar de forma telemàtica, mitjançant el procediment específic de la seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa, a la secció Indústria i Comerç.

 

 

Documents