Eivissa es promociona entre avui i dijous a la fira turística ITB de Berlín, amb un estand propi, amb la intenció d’aconseguir una connexió aèria directa tot l’any entre Alemanya i l’illa, de la mateixa manera que es dona amb Regne Unit i amb Països Baixos. Per aconseguir-ho, en les diferents reunions previstes en aquests dies de fira, el president Vicent Marí ha destacat el fet que diversos hotels de l’illa hagin estat oberts durant tot l’any, en part gràcies a l’impuls del programa Imserso portat a terme pel Consell d’Eivissa i els Ajuntaments de Santa Eulària des Riu i de Sant Antoni de Portmany, que han aportat 400.000 euros per permetre a 6 establiments romandre oberts i mantenir 300 llocs de feina durant tot l’any
Eivissa es promociona entre avui i dijous a la fira turística ITB de Berlín, amb un estand propi, amb la intenció d’aconseguir una connexió aèria directa tot l’any entre Alemanya i l’illa, de la mateixa manera que es dona amb Regne Unit i amb Països Baixos. Per aconseguir-ho, en les diferents reunions previstes en aquests dies de fira, el president Vicent Marí ha destacat el fet que diversos hotels de l’illa hagin estat oberts durant tot l’any, en part gràcies a l’impuls del programa Imserso portat a terme pel Consell d’Eivissa i els Ajuntaments de Santa Eulària des Riu i de Sant Antoni de Portmany, que han aportat 400.000 euros per permetre a 6 establiments romandre oberts i mantenir 300 llocs de feina durant tot l’any.
“En el seu moment ja vàrem demanar implicació al Ministeri de Turisme i al Govern balear per a suplementar el programa Imserso i mantenir-lo a Eivissa com a estratègic, no només per les prop de 200.000 pernoctacions que durant tot l’hivern realitzaran els seus usuaris, sinó perquè permet tenir una oferta hotelera suficient per mantenir vols durant tot l’any amb destinacions internacionals”, ha explicat Vicent Marí, recordant què “atesa la negativa de fer-ho per part de les administracions competents, el Consell d’Eivissa conjuntament amb els ajuntaments implicats vàrem fer l’esforç necessari perquè això fos una realitat, i ho hem de fer saber als mercats”.
El president considera que “ara és el moment d’aconseguir una connexió tot l’any” atès que “el mercat alemany es troba en tendència ascendent i les previsions fan creure que aquest any es consolidarà l’augment que vàrem experimentar en 2022 respecte de 2019”, en referència al fet què, segons xifres d’Aena, l’any passat arribaren a Eivissa 335.439 passatgers, mentre que en 2019 foren 315.194.
Eivissa, un paradís per a famílies
D’altra banda Eivissa es continua presentat a Berlín, igual que va fer a Londres i a Madrid, com un paradís per a famílies. En aquest sentit, el director insular de Turisme, Juan Miguel Costa, ha presentat primer a l’estand de les Illes Balears.
Tal com ha explicat el director insular, el turisme familiar és un públic que trobarà molts atractius a Eivissa i que resulta de gran interès atès que la seva despesa per persona és més elevada que altres segments i les estades mitjanes són de més dies, el que provoca desplaçaments més espaiats i una menor contribució a la sensació de saturació de la xarxa viària que Eivissa experimenta, sobretot, en moments puntuals de la temporada turística.
Posteriorment, aquesta presentació s’ha produït a una sala de convencions del recinte de fires de Berlín davant més de 50 periodistes alemanys. En aquesta presentació el president Vicent Marí ha explicat que es potencia la promoció del turisme familiar en la “aposta d’Eivissa per prioritzar qualitat a quantitat”, a més el president ha posat en valor aquelles famílies que generació rere generació han triat Eivissa per passar les seves vacances i ha assegurat que totes les famílies “trobaran a Eivissa allò que les farà gaudir d’uns dies inoblidables”.