Notícies relacionades
Eivissa es promocionarà en quatre espais diferents a la fira turística Fitur 2023 a Madrid

Per primera vegada l’illa comptarà amb presència a Fitur Screen, la zona professional dedicada al turisme audiovisual, de cinema i de publicitat

Eivissa es promocionarà, per primera vegada, en quatre punts diferents de la fira turística Fitur 2023 que es celebrarà a Madrid entre el 18 i el 22 de gener de 2023, esdevenint la primera fira internacional d’aquest any. Així, Eivissa comptarà amb un estand propi de 299 m2 (9C01), un estand de 9 m2 a Fitur LGTBI (3B39) i presència a l’estand d’Illes Balears (7B08); a més, per primera vegada, hi haurà presència a Fitur Screen, l’espai dedicat al sector audiovisual, el cinema i la publicitat, gràcies a la presència de la Ibiza Film Comission a l’estand de la Spain Film Comission (8C44).

El president del Consell d’Eivissa, i titular del Departament de Promoció Turística, Vicent Marí, ha explicat la importància del turisme nacional en la recuperació econòmica post-Covid19. Així el president ha explicat que, segons xifres d’Ibestat, “en 2022 han visitat Eivissa un total de 859.775 turistes nacionals, això és un 36% més que en 2019 quan visitaren l’illa 630.915 turistes”. A més, l’estada mitjana d’aquests turistes ha estat de més de 6 dies, i la despesa per persona de 451,31 milions d’euros.

Per tot això el president ha posat de manifest “la necessitat de seguir apostant per la promoció en el mercat nacional mostrant la diversitat de productes que té Eivissa, que és el seu fet diferencial i que ens converteix en una destinació puntera i referent arreu del mon”. En aquest sentit, Vicent Marí ha explicat que la promoció del Departament de Promoció Turística en el mercat nacional versarà enguany en tres eixos: turisme familiar, esport i cultura.

Quant a Turisme Familiar, el Consell d’Eivissa té prevista una reunió-dinar amb bloguers i prescriptors especialitzats en aquest tipus de turisme i una presentació que es farà a l’estand de les Illes Balears; les proves esportives es veuran representades per 9 proves d’interès turístic insular (una més que l’any passat gràcies a la incorporació de la 10K en aquesta llista), el Mundial Multiesport Eivissa 2023 (que atraurà més de 15.000 persones en l’inici de temporada) i l’stage de la selecció espanyola de futbol femení; el món de la cultura i de l’art serà el protagonista de l’esdeveniment Ibiza, cultura y arte que tindrà lloc dijous a les 20 hores a la sala Teatro Magno de Madrid.

Presentacions dels ajuntaments

Eivissa presentarà el projecte d’eco-turisme Viu la Posidònia que es promociona juntament amb Cambrils i Dénia, presents a la presentació que es farà a l’estand d’Eivissa i sota el paraigües en que s’acolliran activitats com l’exposició a la sala Desearte, a Madrid, en què es mostraran joies i objectes fets amb posidònia. També es presentarà la programació anual d’esdeveniments que tindran lloc tot l’any a la Ciutat d’Eivissa i es participarà en les accions pròpies del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat que tindrà lloc divendres. 

Santa Eulària des Riu es mirarà de posicionar com un municipi referent en turisme familiar, amb una agenda de reunions amb agents d’intermediació turística i professionals de la comunicació. La principal novetat que es du enguany és una guia d’activitats de la mar, segmentant-les en tres dificultats: familiar, turisme actiu i adrenalina. Per altra banda, Santa Eulària ha creat un calendari d’esdeveniments fora de temporada amb esports (com el Mundial Multiesports 2023), el Festival Barruguet o les Festes de Maig, entre d’altres.

Sant Josep de sa Talaia fa una aposta potenciant la Film Office de Sant Josep, amb la presència de Jesús Lloveras, actor i director de ‘La Corriente’ i es potenciarà l’escenari que esdevé la natura i patrimoni de Sant Josep. També es promocionaran les “Playas con futuro” posant de relleu tota la tasca de conservació que es fa a les platges del municipi. Finalment el municipi ha organitzat una mostra de sals aromatitzades i un concert de Bo Derek’s. Exposició fotogràfica de Joan Ribas a la galeria d’art Malvin, a Madrid, així com el programa Sant Josep és Música, a la sala Malasaña, amb concerts de Bo Derek’s i Doctor Trapero.

Sant Antoni de Portmany portarà la seva campanya ‘365 un sol de todo el año’ amb què ja han tengut més d’11 milions d’imputs a internet, i que servirà per posar en relleu els productes més destacats del municipi, com l’esport. Justament en aquest camp l’Ajuntament promocionarà, conjuntament amb el Club Nàutic de Sant Antoni, dos proves esportives internacionals: una de windsurf i una altra de Windfoil.

Sant Joan de Labritja presentarà una cançó produïda per Nacho Cano i interpretada per l’orquestra simfònica de Londres, ‘La Canción del Norte’, acompanyada d’un vídeo amb imatges impactants del municipi, per tal de reivindicar Sant Joan com un indret d’inspiració i creació, gràcies a un recorregut per tot el municipi. Igualment el municipi presentarà dos productes per gaudir tot l’any com són el calendari de rutes de senderisme guiades per 2023, amb 15 caminades programades que inclouen ametllers en flor, lluna plena, camp, bosc, sa cova des Culleram... Igualment també es presenta un programa de 10 rutes d’snorkel per les costes del municipi.