Notícies relacionades
El Consell d’Eivissa presenta el Pla de màrqueting de la seua marca turística basat en la “sostenibilitat i la desestacionalitzció”

constantment per ser la guia a seguir quant més anys millor”.

El Consell d’Eivissa ha presentat el Pla de màrqueting que ha de regir la promoció turística en els propers anys. Encara que la vigència inicial d’aquest document és de quatre anys, s’ha definit com un “document viu que es vol anar actualitzant constantment per ser la guia a seguir quant més anys millor”.

El president del Consell d’Eivissa, i titular del departament de Promoció Turística, Vicent Marí, ha explicat que “els dos eixos en que es sustenta aquest pla són la sostenibilitat i la desestacionalització”, per això s’ha entès “quin ha de ser el nou rol de la Promoció turística tenint present el moment i les necessitats actuals”. A més, Vicent Marí ha posat en valor el sector turístic eivissenc recordant que “els millors experts en turisme es troben a Eivissa, és a on tothom es fixa” i prova d’això ha estat “el fet que aquest Pla hagi estat íntegrament dissenyat per gent d’aquí”.

Aquest Pla preveu 5 línies d’actuació: la millora de la connectivitat, la millora del producte turístic i la diversificació de l’oferta (esdevenint 13 línies estratègiques), la millora de l’oferta i qualitat del destí, la millora de la promoció online i la creació d’una entitat d’intel·ligència de destí.

Quant a les línies estratègiques, aquestes són: el turisme familiar, el turisme MICE, el turisme d’esdeveniments esportius, el turisme de Health, Beauty & Wellness, el turisme d’activitats nàutiques sense motor, el turisme de filmacions, el turisme actiu, el turisme de senderisme, el cicloturisme, el turisme cultural, el turisme gastronòmic, el turisme d’oci i altres productes, com el nomad island.

Quant a la intel·ligència de destí, el director insular de Promoció Turística, Juan Miguel Costa, ha explicat que “en l’actualitat la mancança de dades fa que estiguem prenent decisions a les fosques, sense poder tenir un punt de partida sobre el que fonamentar les polítiques” per això ha explicat que tant a nivell de microdades com de big data, aquest centre de dades turístiques esdevindrà una eina bàsica per al desenvolupament de la marca turística. En aquest sentit, tant el president com el director han conclòs que la gran fortalesa que ha tingut la marca ‘Ibiza’ és la de saber adaptar-se a l’avantguarda del mercat en tot moment, gràcies a les seues propietats de multiproducte i de multsiegment, convertint Eivissa durant tots aquests anys en la capital mundial de turisme.