Comisiones informativas

Al Consell Insular d’Eivissa hi haurà òrgans d’estudi, d’informe o de consulta dels assumptes que hagin de ser sotmesos a la decisió del Ple, així com per al seguiment de la gestió de la Presidència, la Comissió de Govern i els consellers o conselleres.

Els consellers executius/Les conselleres executives assistiran a les comissions informatives competents en els assumptes relatius al seu departament, però només podran exercir el dret al vot en les comissions en les quals formin part.

Funcionament

  1. Les comissions informatives celebraran sessions ordinàries amb la periodicitat que acordi el Ple en el moment de constituir-les, en els dies i les hores que estableixi el seu president o presidenta, qui podrà convocar sessions extraordinàries o urgents. El president o la presidenta de la Comissió estarà obligat a convocar sessió extraordinària quan així ho sol·liciti, almenys, la quarta part dels membres de la Comissió.
  2. Les convocatòries corresponen al president o a la presidenta de la Comissió i hauran de ser notificades en la forma establerta en aquest Reglament, amb una antelació de dos dies hàbils, llevat de les urgents. En les convocatòries sempre s’acompanyarà l’ordre del dia. A l’ordre del dia de totes les convocatòries s’inclourà un punt de precs i preguntes.

Assumptes a tractar

  1. No podrà ser objecte de deliberació o acord cap assumpte que no figuri inclòs a l’ordre del dia, llevat que hi estiguin presents tots els membres de la Comissió i sigui declarada la urgència de l’assumpte pel vot favorable de la majoria.

Acords

  1. El dictamen de la comissió informativa podrà limitar-se a mostrar la conformitat amb la proposta que li sigui sotmesa a consideració o bé formular-hi una alternativa.
  2. Els membres que discrepin de l’acord majoritari podran formular vot particular que s’incorporarà al dictamen aprovat, per a la seua defensa davant el Ple.
  3. Els acords s’adoptaran per majoria de vots i el president o la presidenta decidirà els empats amb el vot de qualitat.