Sa Nostra Sala acull el diàleg artístic entre Carles Fabregat i Josep Vallribera en una nova exposició

La mostra s’inaugura aquest dimecres 23 de setembre a les 20.00 hores i combina escultura, fotografia, estructures i escriptura en una proposta que reflexiona sobre la identitat, la memòria i el pas del temps

 

El Consell d’Eivissa inaugura aquest dimecres, 23 de setembre, a les 20.00 hores, a Sa Nostra Sala, una nova exposició protagonitzada pels artistes Carles Fabregat i Josep Vallribera, una proposta conjunta que reuneix diferents llenguatges artístics i convida l’espectador a anar més enllà de la contemplació purament estètica de l’obra.

La mostra presenta escultures de Carles Fabregat, mentre que Josep Vallribera aporta una proposta multidisciplinària que incorpora fotografia, estructures i escrits. Durant la inauguració també es comptarà amb la participació especial de Pauline Amos, amb una performance, i Paz Caplin, aka Tony Moore, amb una proposta visualacousmatique.

La relació entre Fabregat i Vallribera va néixer anys enrere arran d’una invitació a exposar a Eivissa i, des d’aleshores, s’han anat succeint diferents projectes compartits que han consolidat una amistat basada tant en l’afecte com en les afinitats intel·lectuals.

El director insular de Cultura, Miquel Costa, ha destacat la capacitat de la mostra per convidar el públic a observar l’art des d’una perspectiva diferent. “Hi ha obres que s’observen; d’altres, en canvi, ens conviden a mirar d’una altra manera, qüestionant conceptes establerts i provocant una reacció més enllà de l’estètica”, assenyala el director insular en el text que acompanya el catàleg de l’exposició.

En el cas de Josep Vallribera, la seva trajectòria està marcada per una pràctica artística oberta en la qual conviuen diferents disciplines sense jerarquies. Imatges, escrits i recursos visuals conformen un llenguatge propi que aborda qüestions com la consciència, la memòria i la manera en què les persones interpreten la realitat. La càmera, el pinzell i els suports impresos es converteixen així en diferents instruments d’una mateixa recerca sobre la relació entre l’individu i el pas del temps.

Per la seua part, l’obra de Carles Fabregat parteix d’una mirada plural, construïda a partir d’una llarga dedicació a l’art i del diàleg entre diferents disciplines. En les peces que presenta a Sa Nostra Sala, el rostre ocupa un paper central, però deixa de funcionar simplement com a retrat per convertir-se en una indagació sobre la identitat, el pas del temps i la condició humana.

Miquel Costa ha convidat a apropar-se a Sa Nostra Sala i “endinsar-se en l’exposició i gaudir d’aquesta experiència compartida”, una proposta que planteja un diàleg entre sensibilitat i pensament i que reclama de l’espectador una mirada pausada.

L’exposició Carles Fabregat - Josep Vallribera es podrà visitar a Sa Nostra Sala (carrer d’Aragó, 17, Eivissa) fins al 10 d’octubre de 2026, en horari de 10.00 a 13.30 hores i de 17.30 a 20.30 hores.