El Consell d’Eivissa ha aprovat, en sessió plenària ordinària del mes de novembre, el Consell de Diàleg Social d’Eivissa, un òrgan complementari que crea un fòrum estable per a la trobada i la participació institucional entre les organitzacions socials més representatives a nivell empresarial i sindical d’acord amb les seues finalitats a l’àmbit insular i el Consell d’Eivissa, com a factor de cohesió social i progrés econòmic d’Eivissa.
El Consell d’Eivissa ha aprovat, en sessió plenària ordinària del mes de novembre, el Consell de Diàleg Social d’Eivissa, un òrgan complementari que crea un fòrum estable per a la trobada i la participació institucional entre les organitzacions socials més representatives a nivell empresarial i sindical d’acord amb les seues finalitats a l’àmbit insular i el Consell d’Eivissa, com a factor de cohesió social i progrés econòmic d’Eivissa.
El president del Consell d’Eivissa, Vicent Marí, ha explicat que durant la pandèmia es van repetir diverses reunions amb sindicats i organitzacions empresarials que, una vegada passada la urgència de la COVID-19, han demanat que es formalitzi aquesta figura. El president Vicent Marí ha explicat que l’objectiu d’aquesta Mesa és “dialogar, consensuar i trobar fòrmules que ens ajudin a sa pressa de decisions per tal de ser el més beneficioses possibles per a tota la societat”.
La proposta aprovada avui estableix que la composició de la mesa sigui el president del Consell Insular d’Eivissa, la persona que tingui la màxima representació de CCOO-Eivissa, la persona que tingui la màxima representació d’UGT-Eivissa, la persona que tingui la màxima representació de CAEB-Eivissa i la persona que tingui la màxima representació de la PIMEF. A més, es podran convocar altres administracions i entitats en funció de quin sigui l’ordre del dia, que comptarà amb veu a la Mesa, però no amb vot.
Minut de silenci pel 25-N
Al començament del ple s’ha llegit una Declaració Institucional del Consell Insular d’Eivissa, seguida d’un minut de silenci, amb motiu del Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona 2022 a on tots el Ple ha compromès la institució a: continuar donant suport a les iniciatives que demanen un futur en igualtat; seguir amb els programes de prevenció i lluita contra la violència de gènere i defensar aquestos tipus de projectes; donar suport a les diferents iniciatives per eradicar les violències masclistes, garantir la formació i la sensibilització de tots els professionals vinculats a la matèria, de la societat en general i especialment de la gent més jove, com a objectiu clau per esdevenir una illa lliure de violències masclistes; continuar treballant per implementar polítiques públiques dirigides a promoure la igualtat entre dones i homes, com un valor social inqüestionable per a una societat que se sustenta sobre la defensa dels drets inalienables i irrenunciables de la igualtat i la dignitat de totes les persones, perquè qualsevol estratègia per eliminar la violència cap a les dones ha de confrontar les creences culturals i les estructures socials que la perpetuen; ratificar el compromís amb el Pacte d’Estat contra la Violència de Gènere i en la defensa dels drets de les dones, l’eradicació de qualsevol tipus de violència masclista i combatre qualsevol discurs negacionista i posicionament polític que negui la violència de gènere o rebutgi les polítiques públiques enfocades a la seua total eradicació; donar suport a la implementació de projectes i programes locals que garanteixin la igualtat de gènere en l’ocupació i el suport a l’esperit empresarial de les dones, com a mesures per preservar la seua independència econòmica i prevenir la violència masclista; convidar tota la ciutadania d’Eivissa a continuar mostrant el seu compromís amb l’erradicació de la violència contra les dones i les nenes i a denunciar totes les manifestacions de desigualtat i de limitacions i condicionaments en l’exercici de la llibertat i l’autonomia de les dones; donar suport al procés de renovació i actualització del Pacte d’Estat contra la violència de gènere que s’està iniciant en el Congrés dels Diputats i col•laborar amb les associacions de la societat civil que treballen contra la violència masclista i treballen per la igualtat d’homes i dones, així com amb les forces i cossos de seguretat de l’Estat implicats en aquesta lluita.