El Consell d’Eivissa aprova la licitació de les obres de millora de la seguretat viària a la creuera de Forada

El Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa ha aprovat aquest divendres l’expedient de contractació per a la licitació de les obres de millora de la seguretat viària a la creuera de Forada, a la carretera EI-500, al punt quilomètric 5+000. Aquesta intersecció és un punt de trànsit conflictiu per la seva proximitat al CEIP Buscastell, el bar Can Tixedó i l’aparcament que acull cada dissabte el mercat de producte local, i ha estat objecte de diverses peticions veïnals per millorar-lo a causa de la seva elevada perillositat.

El projecte contempla actuacions per ordenar els accessos a l’aparcament, millorar el drenatge i el paviment de la via i les voreres, executar parades de bus amb apartador i instal·lar enllumenat públic en punts estratègics, especialment davant el centre escolar. També es preveu la construcció de passos de vianants sobreelevats i nova senyalització horitzontal amb l’objectiu de reduir la velocitat i incrementar la seguretat dels vianants.

El pressupost de licitació ascendeix a 632.039,07 euros, IVA inclòs, i les obres tindran un termini d’execució de quatre mesos. Es tracta de la segona vegada que aquest projecte surt a licitació després que s’hagès de declarar desert en desembre de 2024 i s’hagin actualitzat preus, passant d’un pressupost base de licitació de 460.766,29€ als 632.039,07 actuals.

El vicepresident primer i conseller de Xarxa Viària, Mariano Juan, ha assenyalat que amb aquesta actuació “es dona resposta a una demanda històrica dels veïns de Buscastell i Forada, que feia anys que reclamaven millores en un punt especialment perillós on s’han produït nombrosos accidents”.

.