La primera jornada de la fira World Travel Market de Londres, la trobada turística més important del món, ha servit per comprovar com la desestacionalització s’ha convertir en una realitat. El mercat britànic ha augmentat en la temporada 2025 un 1,32 % respecte l’any anterior i ho ha fet, en els mesos de març i abril. Una xifra que augmentarà a final d’any ateses les bones perspectives pels mesos d’octubre i novembre.
Segons dades del Sistema d’Intel·ligència Turística d’Eivissa (SITEivissa), en novembre s’oferiran més de 8.000 places directes des de Regne Unit a Eivissa, gairebé un 3 % més que l’any anterior. “El mercat britànic és clau per a poder desestacionalitzar, perquè creix en els mesos de març, abril, octubre i novembre, mentre que es congela en temporada alta”, ha explicat el president Vicent Marí qui ha apostat per seguir promocionant productes de fora de temporada “com el producte familiar, el cultural, el patrimonial, el MICE o l’esportiu, entre molts altres”, ha conclòs.
A més, el mercat britànic té un comportament que el converteix en prioritari per als agents turístics insulars, amb un índex de repetició del 64 % i una valoració d’Eivissa com a destinació de 90 punts sobre 100. “Això demostra l’estima que té el britànic per l’illa d’Eivissa, i és per això que hem de treballar per reforçar totes aquestes tendències: explicar que Eivissa ha reduït places pels mesos de juliol i agost i que ara toca créixer en la resta de l’any”.
Reunions destacades
Durant el dia d’avui el president Vicent Marí ha assistit a dos reunions destacades: per una banda, el cònsol general de Regne Unit a Catalunya i Balears, Lloyd Milen, amb qui han abordat la transformació que està vivint Eivissa quant a reducció d’oferta per a turisme d’excessos i augment de la qualitat turística, en comptes de la quantitat.
Per altra banda, el president ha participat a una reunió organitzada per la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports del Govern de les Illes Balears amb el turoperador TUI, que ha comptat amb la presència de la presidenta Marga Prohens, i en què s’ha abordat com una de les principals fites la lluita contra l’intrusisme de què Eivissa n’és pionera, així com la necessitat que els turoperadors augmentin la seua oferta en els mesos de temporada mitja.