El president del Consell d’Eivissa, Vicent Marí, ha estat l’encarregat de cloure la gala dels Premis PIMEEF 2025, una cita anual que reconeix la trajectòria, l’esforç i la contribució de les petites i mitjanes empreses de l’illa. Durant el seu parlament, Marí ha reivindicat “la importància d’aturar-nos i donar les gràcies”, subratllant que les pimes “representen molt més que números o comptabilitat, perquè darrere de cada negoci hi ha històries familiars, projectes personals i il·lusions que formen part del dia a dia de la nostra societat”.
El president ha posat en valor la diversitat i la proximitat del teixit empresarial eivissenc, que “cuida els nostres fills, arregla els nostres vehicles, ens prepara un cafè o ens endolceix el dia”. Marí ha destacat que els onze guardonats d’aquesta edició “representen l’essència de negocis que fan poble, que creen comunitat i que mantenen viva l’economia de l’illa, resistint adversitats i adaptant-se als nous temps”.
Entre els reconeguts, Marí ha mencionat l’exemple de compromís de les responsables del centre infantil Colores, la trajectòria emblemàtica de Cafetería La Estrella i Tejidos Escandell, o la dedicació de negocis històrics com Talleres Cruz i Proauto de Formentera. També ha felicitat Fanny Planells, de Can Curuné, com a autònoma de l’any, així com la família Madrid, de Frutos Secos Ibiza, i la família Costa, de Náutica Ereso, que aquest any celebra un segle d’història vinculada a la mar.
Marí ha remarcat igualment l’aposta per la innovació i el talent de les noves generacions, reconeguda en els premis a Daniel Lloyd Galiana com a jove empresari de l’any, al projecte Ibicencamente com a premi revelació i al relleu generacional de Transportes Casanova.
Durant la seva intervenció, el president ha anunciat que aquesta setmana s’ha signat el conveni amb el Govern de les Illes Balears pel qual la CAIB aportarà 5 milions d’euros al Consell d’Eivissa per ajudar les persones i empreses afectades per la DANA del mes passat. Marí ha avançat que la setmana que ve ja es podran sol·licitar les ajudes, i ha subratllat que l’objectiu és agilitzar al màxim el suport als damnificats.
El president ha afirmat que les administracions tenen “l’obligació d’escoltar, acompanyar i donar suport” a les petites i mitjanes empreses en la seva tasca quotidiana de modernització, digitalització, formació i simplificació administrativa. Ha reconegut que el teixit empresarial eivissenc afronta reptes importants, com el fet insular, les càrregues administratives, la captació de talent, la innovació o la complexitat normativa. Tot i això, ha assegurat que “el futur econòmic i social d’Eivissa no el construeixen els grans projectes, sinó la constància i el compromís de qui cada dia aixeca la persiana”.
Finalment, Marí ha afirmat que aquests premis “són una magnífica manera de reconèixer la feina, l’esforç i la valentia dels qui mantenen viva l’essència de les pimes”, i ha felicitat la PIMEEF per l’organització de la gala i tots els guardonats per la seva trajectòria i dedicació.