Vicent Marí: “Donam resposta a una demanda històrica: que l’encreuament dels Caçadors deixi de ser un punt negre”

 

El president del Consell Insular d’Eivissa, Vicent Marí, ha presidit avui l’acte de col·locació de la primera pedra de les obres de condicionament de l’encreuament conegut com dels ‘Caçadors’, intersecció entre les carreteres EI-200, EI-300 i EI-631 (Santa Eulària, Sant Joan i Sant Rafel) que suposa un dels punts negres que avui en dia hi ha a la xarxa insular de carreteres degut a l’elevat índex de sinistralitat que pateix.

 

Aquesta obra, amb un cost de 8.025.876, 76 € (IVA inclòs) ha estat adjudicada a OHLA (Obrascón Huarte Lain SA) amb direcció d’obra de Gradual Ingenieros S.L. i compta amb finançament parcial a càrrec del Fons d’Insularitat. La primera fase de l’obra es va iniciar el passat 15 d’octubre amb els treballs tècnics topogràfics, assajos geotècnics, sondatges arqueològiques, tràmits de serveis afectats, etc. Ara, en un termini previst de 12 mesos, s’executarà la glorieta a nivell així com el ramal directe des de la carretera de Santa Eulària a la de Sant Joan, i el camí de servei d’accés a les propietats pròximes.

 

El president Vicent Marí ha destacat que aquesta obra dona resposta a una “demanda històrica” de vesins i conductors que “a diari passen per aquest punt quilomètric” i de entitats socials i professionals que han advertit de “la perillositat i la saturació d’aquest encreuament”, assenyalant que totes aquestes preocupacions “tenen avui, per fi, resposta”. Marí ha recordat el fatídic balanç d’aquest encreuament en quant a sinistres, ja que en els darrers 15 anys, hi ha hagut 72 accidents amb ferits, dels quals 13 varen resultar molt greus i, accidents com el de 2016, amb una víctima mortal. “Crec que queda fora de tot dubte la necessitat d’aquesta obra” ha indicat Marí qui ha aprofitat per donar les gràcies a totes les administracions implicades, Govern i ajuntaments, a tots els tècnics del Departament de Xarxa viària del Consell, a l’estudi redactor del projecte i a l’empresa constructora, que tots han treballat “per fer realitat aquesta obra” que donarà solució a un punt negre de la xarxa viària insular.

 

Marí ha conclòs assegurant que aquesta rotonda va estar considerada com la millor opció a nivell tècnic per solucionar els problemes d’aquest encreuament i una vegada acabada “no només es millorarà la fluïdesa del trànsit si no també es reduirà el temps de desplaçaments i augmentarà la seguretat viària”. El president ha donat les gràcies als vesins i usuaris d’aquest encreuament per la seua paciència “perquè totes les obres comporten molèsties però és per un bé comú, de millorar la seguretat viària de tots”.

En aquest acte també han participat l’alcaldessa de Santa Eulària, Carmen Ferrer, Serra, el vicepresident i conseller d’Economia, Hisenda i Innovació del Govern Balear, Antoni Costa, el conseller insular de Xarxa Viària, Mariano Juan, i part de l’equip redactor del projecte i de l’empresa encarregada de la seua construcció, els quals han coincidit en assenyalar la importància d’aquest projecte per solucionar els problemes de seguretat d’aquest punt.

Projecte de la glorieta en superfície

Aquesta glorieta en superfície compleix amb els objectius de seguretat viària, capacitat de tràfic, mobilitat ciclista i de vianants i reposició d’accessos a les propietats confrontants. A nivell tècnic, es va considerar que la millor opció per aquest tram és l’execució d’una glorieta, ja que és la forma considerada millor per resoldre interseccions i resol la problemàtica que pateix aquest encreuament: modera la velocitat dels vehicles, augmenta la capacitat davant altres interseccions, senzillesa de funcionament i senyalització, i dona la possibilitat de connectar diversos ramals.