Les inscripcions per participar a la XII Trobada Orquestral s’obren el pròxim 1 de març

Els joves músics de l’illa que vulguin participar en aquesta experiència intensiva de treball orquestral, poden inscriure’s fins al 31 de març

La consellera de Cultura, Educació i Patrimoni, Sara Ramon, acompanyada pel director de la XII Trobada Orquestral, Miguel Àngel Aguiló, i de la coordinadora del projecte, Elisa Ortiz, han presentat les novetats d’aquesta iniciativa pedagògica i artística impulsada pel Consell Insular que tindrà lloc del 20 al 24 de juliol i culminarà amb un concert final el 25 de juliol.

Com ha explicat la consellera, la Trobada Orquestral-Jove Orquestra Simfònica d’Eivissa s’adreça a joves músics de l’illa amb l’objectiu d’oferir-los una experiència intensiva de treball orquestral amb la guia de professionals de reconeguda trajectòria. La iniciativa manté una clara vocació “didàctica, integradora i formativa, fomentant la convivència i els vincles entre l’alumnat de música d’Eivissa”.

Ramon ha destacat que la Trobada Orquestral “és un exemple del compromís del Consell amb la formació musical i amb el talent jove de l’illa. Apostam per crear espais d’excel·lència on els nostres estudiants puguin créixer artística i personalment, treballant en conjunt i compartint experiències que deixen empremta”.

El període d’inscripció ja està obert romandrà fins al proper 31 de març. Les inscripcions es poden formalitzar mitjançant el formulari disponible a través del codi QR habilitat en els cartells de la trovada o enviant un correu electrònic a trobadaorquestraleivissa@gmail.com . La convocatòria s’adreça a especialitats com violí, viola, violoncel, contrabaix, flauta, fagot, oboè, clarinet, trompeta, trombó, tuba i percussió .

La direcció artística anirà a càrrec de Miquel Àngel Aguiló, violoncel·lista, director i compositor nascut a Palma i resident a Eivissa, amb una trajectòria que combina interpretació, direcció i creació musical. Com a compositor ha rebut, entre d’altres reconeixements, el Premi Goya 2018 i diversos Premis Nacionals de Cultura. Aguiló ha destacat que es tracta d’una trobada “molt motivadora i il·lusionant que arriba en un moment d’efervescència cultural a l’illa, que anima als joves músics a créixer en coneixements i tècniques”.

La coordinació de la Trobada recau en Elisa Ortiz Corona, gestora i comunicadora cultural qui va ser alumna de les quatre primeres trobades “una experiència que em va permetre créixer professionalment i conèixer nova gent que és el que volem per als alumnes que s’hi uneixen a aquest projecte”.

L’equip pedagògic d’aquesta edició estarà integrat per destacats professionals: Catalina Sureda (concertino – violí), Xisco Aguiló (contrabaix), Catalina Mariano Pons (trompeta), Joan Rodríguez Zarzo (oboè) i Carlota Cáceres (percussió). Tots ells compten amb una sòlida trajectòria artística i docent en l’àmbit nacional i internacional

Com a novetat, enguany s’implanta un model de treball estructurat en blocs d’assaig de 45 minuts combinats amb pauses actives de 15 minuts, que inclouran dinàmiques de moviment i jocs físics per afavorir la concentració, la cohesió del grup i el benestar de l’alumnat .

El repertori del concert final, que se celebrarà el 25 de juliol,  inclourà obres de Rossini, Schubert, Elgar, Mario González i Carol Brittin, en una vetllada que posarà el punt final a una setmana de treball intens i convivència musical.

Amb aquesta dotzena edició, la Trobada Orquestral consolida el seu paper com a espai de referència per al creixement musical dels joves intèrprets d’Eivissa i com a projecte estratègic per a l’impuls de la cultura a l’illa. A la roda de premsa també han assistit representants de les escoles municipals de música dels cinc ajuntaments que donen suport a aquesta trobada.