El Museu Etnogràfic d’Eivissa Can Ros presenta les activitats d’estiu 2025

 

El Museu Etnogràfic d’Eivissa Can Ros dona el tret de sortida a la seva programació d’estiu amb un conjunt d’activitats culturals i lúdiques dirigides a tots els públics. Les activitats es duran a terme entre finals de juny i les tres primeres setmanes de juliol.

Com cada any, s’organitzen els Tallers Infantils, amb sessions setmanals que enguany tindran lloc del dilluns 30 de juny fins al divendres 18 de juliol. Aquests tallers tenen com a objectiu apropar els infants a la cultura i les tradicions eivissenques de manera participativa i creativa.

Un altre dels plats forts de l’estiu seran les ja tradicionals Nits de Museu, que començaran el dissabte 28 de juny amb l’espectacle musical ABBA. L’espectacle coral, interpretat pel Petit Cor i Passion Dance, sota la direcció de Jordi Martí.

La programació continuarà el 5 de juliol amb el concert A sis veus, a càrrec del grup vocal Encantades, també amb direcció de Jordi Martí.

El dissabte 12 de juliol, el teatre serà protagonista amb l’obra Dones de la Sal, de Bernat Joan i Marí, representada per la Companyia de Teatre Pedro Cañestro.

Les Nits de Museu es tancaran el 19 de juliol amb el concert especial De sal i sol: Havaneres a s’illa blanca, interpretat per Veus des Freus. El concert inclourà peces tradicionals i havaneres de nova creació amb lletres d’autors eivissencs com Bernat Joan i Antoni Roig Rosselló. Cal destacar la participació del compositor establert a Eivissa Miquel Àngel Aguiló, autor de la música d’algunes peces que s’estrenaran durant aquest concert.

Sonia Ribas serà l’encarregada de presentar totes les actuacions, que s’acompanyaran d’activitats paral·leles: visites guiades a les tres noves exposicions temporals, actuació del DJ Yor-D amb música d’Eivissa i un petit tast de productes locals abans de cada espectacle.

Les activitats nocturnes començaran a les 21.00 hores amb les visites guiades, seguides a les 21.30 hores per l’actuació del DJ Yor-D i un tast gastronòmic, i finalitzaran amb l’espectacle o concert a les 22.00 hores.

Totes les activitats són gratuïtes, però amb aforament limitat. Cal inscripció prèvia enviant un correu electrònic a: museuetnograficcanros@gmail.com