Producte familiar i sostenibilitat per diversificar els mercats emissors internacionals a la WTM

Consell d’Eivissa i ajuntaments participaran a la fira turística més gran del món amb diverses alternatives que permetran diversificar els mercats emissors i continuar les polítiques de contenció i desestacionalització

El Departament de Promoció Turística del Consell Insular d’Eivissa i els ajuntaments d’Eivissa, Santa Eulària des Riu, Sant Josep de sa Talaia i Sant Antoni de Portmany participen entre els dies 4 i 6 de novembre a la fira turística World Travel Market que se celebra a Londres, la fira turística més gran del món i que esdevé el principal aparador davant el principal mercat emissor internacional d’Eivissa, el Regne Unit.

En consonància amb les polítiques de desestacionalització i contenció turística, totes les administracions han organitzat diverses presentacions i iniciatives que posen en valor els productes diversificadors i de fora de temporada, que pretenen atraure turisme alternatiu al d’oci, sol i platja que visita l’illa en els mesos centrals de l’estiu. En aquest sentit s’ha de posar de relleu la tasca del Departament de Promoció Turística específicament amb el mercat britànic, que enguany ha organitzat un Fam Trip en col·laboració amb British Airways Holidays en què hi ha participat un total de 15 agents, un Press Trip amb la revista National Geographic UK i s’han participat en workshops amb agents turístics a les ciutats d’Oxford, Chester i Stratford, de la ma de l’editorial Travel Bulletin. Segons dades d’AENA, entre gener i setembre de 2025 han visitat Eivissa un total de 844.241 britànics, una xifra gairebé idèntica a l’any anterior (var. +1,32%).

Concretant la participació en la fira, Eivissa compta amb un estand propi (N5-420) de més de 116 metres quadrats. A més, també tindrà presència a l’estand del Govern de les Illes Balears (N5-220).

En l’estand propi de l’illa, a més del Departament de Promoció Turística del Consell d’Eivissa, haurà presència dels ajuntaments d’Eivissa, Santa Eulària des Riu, Sant Josep de sa Talaia i Sant Antoni de Portmany. També hi haurà presència dels grups hotelers Invisa Hotels, Concept Hotel Group, OD Hotels, THB Hotels i Vibra Hotels.

Famílies i sostenibilitat, les apostes del Consell d’Eivissa

El Consell d’Eivissa apostarà en aquesta edició de la fira World Travel Market per dos productes diferenciadors d’acord amb les polítiques de contenció turística i desestacionalitzador per què la institució ha apostat en els darrers anys.

En aquest sentit, destaca l’esmorzar-presentació que el dimecres 5 de novembre a les 8.30 hores (9.30 hores a Espanya) realitzarà el Consell d’Eivissa davant 15 mitjans de comunicació del Regne Unit, on es tractaran les mesures i propostes que el Consell Insular d’Eivissa està duent a terme perquè els turistes britànics trobin a la nostra illa una destinació moderna, diversa i sostenible, més enllà de la tradicional oferta de sol i platja. Amb aquesta finalitat, s’explicarà que la nostra illa ha estat una de les primeres d’Europa a aprovar una llei que regula l’entrada de vehicles durant la temporada alta, amb l’objectiu de millorar la fluïdesa i la seguretat del trànsit a les carreteres.

A més, també es donarà compte del projecte pioner de control i ordenació de l’oferta turística que ja ha donat resultats significatius: Eivissa s’ha convertit en la primera illa espanyola que obliga a tots els anuncis d’allotjament d’Internet a haver d’aportar el número de registre, gràcies a la col·laboració amb les principals plataformes de comercialització. Aquest èxit garanteix que els visitants reservin allotjaments legals i controlats, i consolida la imatge d’Eivissa com una destinació seriosa, sostenible i competitiva dins el mercat internacional.

D’altra banda, s’explicarà als diferents agents i turoperadors el segell Family Moments una iniciativa impulsada pel Consell d’Eivissa i gestionada per Foment del Turisme d’Eivissa, que té com a objectiu principal consolidar i recuperar el segment del turisme familiar com un dels pilars essencials de la indústria turística de l’illa. Actualment formen part d’aquesta homologació més de 14.000 places turístiques a tota Eivissa.

Ajuntament d’Eivissa

L’Ajuntament d’Eivissa mostrarà que Eivissa, una de les 15 ciutats d’Espanya Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO, és una destinació viva durant tot l’any, que compta amb una àmplia oferta hotelera, gastronòmica, esportiva, cultural i d’oci.

L’alcalde de la capital d’Eivissa, Rafael Triguero presidirà un acte de presentació de la candidatura d’Eivissa com a European Green Pioneer of Smart Tourism 2026, que també comptarà amb la participació del regidor de Turisme, Rubén Sousa. Aquesta iniciativa reforça el compromís de la ciutat amb la sostenibilitat, la innovació i la digitalització del sector turístic.

A més, Eivissa serà l’organitzadora de la reunió del programa europeu D3hub, que promou la col·laboració entre destinacions per avançar cap a models turístics més intel·ligents i sostenibles.

En definitiva, amb aquesta agenda, l'Ajuntament d'Eivissa reafirma la seua aposta per un turisme actiu durant tot l’any, que combina patrimoni, cultura, gastronomia, oci i natura, consolidant-se com una destinació patrimonial i gastronòmica de referència al Mediterrani.

Santa Eulària des Riu

L’Ajuntament de Santa Eulària des Riu participarà a la World Travel Market (WTM) de Londres amb la voluntat de continuar reforçant el seu posicionament com a destinació de referència per a famílies i viatgers que cerquen tranquil·litat, qualitat i sostenibilitat durant tot l’any. Amb la seva proposta slow life, que promou un turisme responsable i convida a gaudir de l’entorn natural, la cultura local i la gastronomia de proximitat, el Consistori promocionarà entre persones influents i mitjans de comunicació britànics productes com la guia de xiringuitos elaborada conjuntament amb Santa Eulària Empresarial, que recull els establiments més emblemàtics de la costa del municipi i reflecteix la seva identitat mediterrània. També s’impulsarà el fulletó “Esdeveniments d’extrems de temporada”, amb propostes culturals, esportives i gastronòmiques pensades per desestacionalitzar l’oferta turística, entre d’altres.

Sant Josep de sa Talaia

Sant Josep presentarà l’essència del municipi més extens d’Eivissa: un lloc vibrant, acollidor i ple d’experiències durant tot l’any.

La presentació inclou l’estrena d’un vídeo promocional que mostra Sant Josep en la seva plenitud: famílies gaudint, tradicions vives als pobles, cultura, música, natura i hospitalitat. Un recorregut visual pels racons més emblemàtics del municipi, protagonitzat per persones reals, que transmet l’energia quotidiana del poble. En aquest sentit, es promocionaran els programes ‘Sant Josep és Foto’ i Sant Josep és música’.

El primer d’ells, es farà amb una presentació davant professionals de la fotografia a Regne Unit. El segon, es farà amb turoperadors i agents de viatge, i inclourà una interpretació en directe de “Sa cançó de Sant Josep”, composta per la jove artista local Reya Thomas.

Sant Antoni de Portmany

Dins la campanya “Un lloc per celebrar”, l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany presenta a la fira turística World Travel Market (WTM) de Londres l’acció especial “Un lloc per celebrar el Nadal”, una proposta que convida a descobrir unes festes diferents en un dels indrets més autèntics de l’illa. La nova peça audiovisual, disponible en castellà i anglès, mostra un Nadal càlid, acollidor i proper, que posa en valor la identitat local, la tradició i la connexió entre veïns i visitants.

A més d’aquesta acció promocional, l’Ajuntament continua avançant en la seva estratègia per posicionar el municipi com una destinació atractiva durant tot l’any, especialment durant els mesos d’hivern. Amb aquest objectiu, a principis de febrer se celebrarà a Londres una trobada amb periodistes britànics per presentar les novetats turístiques de Sant Antoni i enfortir la relació amb els mitjans internacionals.


 

 

AGENDA INSTITUCIONAL D’EIVISSA (WTM)
Totes les hores s’indiquen en UTC propi de Londres. Totes les convocatòries són a l’Estand d’Eivissa, excepte aquelles on s’indica el contrari.

Dilluns, 3 de novembre

09:00   Sant Josep es Foto (The Photographers Gallery, Ramillies St)
17:30   Discover the magic of Sant Josep (Hotel Indigo London, 1 Leicester Sq)

Dimarts, 4 de novembre

10:00   Visita autoritats a l’Estand del Govern de les Illes Balears
10:30   Visita autoritats a l’Estand d’Eivissa
11:00   Presentació European Green Pioneer Smart Tourism (Ajuntament Eivissa)
11:00   Presentació Illes Balears en Transformació (Govern de les Illes Balears)
13:15   Reunió TUI UK (South Gallery SG10 – Excel London)

Dimecres, 5 de novembre

08:30   Presentació d’Eivissa Destinació Sostenible (1 Hotel Mayfair, 3 Berkeley St.)
10:00   Encontre projecte D3hub (Ajuntament d’Eivissa)
13:00   Wine O’Clock (Ajuntament Santa Eulària des Riu)
13:45   Reunions amb turoperadors a l’Estand del Govern de les Illes Balears