Notícies relacionades

Quinze joves d’Eivissa protagonitzen l’agenda escolar del CEPCA com a referents en igualtat, responsabilitat i llibertat individual

Quinze joves d’Eivissa protagonitzen l’agenda escolar del CEPCA com a referents en igualtat, responsabilitat i llibertat individual

La consellera de Benestar Social, Família i Igualtat, Carolina Escandell, i la responsable del Centre d’Estudis i Prevenció de Conductes Addictives (CEPCA), Belén Alvite, han presentat avui les agendes escolars per al curs 2025-2026, que el Consell reparteix gratuïtament entre tot l’alumnat de primària i secundària de l’illa.

Escandell ha destacat que aquesta iniciativa, que arriba ja a la seva cinquena edició, “s’ha consolidat com una eina fonamental per transmetre valors, oferir referents positius i acompanyar els nostres joves en el seu creixement personal i educatiu”. Segons ha remarcat, “les agendes són molt més que un material acadèmic, perquè recullen missatges que fomenten la igualtat, la responsabilitat i la llibertat individual, amb la finalitat que aquests valors formin part de l’ADN dels nostres estudiants des de ben petits”. La consellera ha agraït especialment la col·laboració de les famílies i dels centres educatius i ha subratllat que “la joventut d’Eivissa és present i futur, i mereix tot el suport institucional”.

Per la seva banda, Alvite ha explicat les principals novetats d’aquesta edició. L’agenda de primària presenta quatre nous personatges, inspirats en membres de l’equip del CEPCA, que acompanyaran els infants durant els pròxims anys i que representen la diversitat de capacitats i valors. A més, incorpora l’apartat Good News, amb notícies sobre avenços en l’àmbit de la discapacitat, i reforça els continguts sobre salut física, emocional i social sota el lema FES (fes salut, fes benestar, fes comunitat). També es duplica l’espai de jocs tradicionals, molt ben valorats pels alumnes en edicions anteriors.

L’agenda de secundària, per la seva banda, inclou enguany els testimonis de quinze joves eivissencs, que comparteixen les seves experiències i reflexions com a mostra del talent i el compromís de la joventut local. Alguns d’ells han participat avui en la presentació per explicar la seva vivència en primera persona. A més, es mantenen apartats sobre l’ús responsable de les tecnologies, la prevenció de conductes addictives i la promoció de la igualtat en un sentit ampli.

En total, s’han distribuït 4.312 exemplars de l’agenda de primària i 4.908 agendes de secundària entre els centres educatius de l’illa, amb reserva per a l’alumnat que s’incorpora a meitat de curs. Tal com ha remarcat Alvite, “aquest projecte és fruit d’un gran treball col·lectiu entre el CEPCA, els centres i les famílies, i té com a objectiu final dotar els estudiants d’eines pràctiques i valors sòlids que els ajudin a créixer en llibertat i responsabilitat”.