El Servei d’Assessorament i Inserció Laboral de Persones amb Discapacitat (SAIL-PD) és un servei de suport a la inserció laboral de les persones amb discapacitat de l’illa d’Eivissa. S’integra dins l’estructura de la Secció d’Atenció a Persones amb Discapacitat de la Conselleria de Benestar Social, Família i Igualtat del Consell Insular d’Eivissa.
El SAIL-PD desenvolupa aquest itinerari integral d’inserció, d’acord amb la convocatòria de subvencions «SOIB Orientació Itineraris Integrals d’Inserció per als exercicis 2025 i 2026», amb el cofinançament del Fons Social Europeu (FSE+) bianual que ascendeix a 154.657,14 €, en el marc del Programa Balears de l’FSE+ per al període 2021-2027 (BOIB núm. 146 de 7 de novembre de 2024) d’acord a la resolució de concessió de subvenció de data 9 d’abril de 2025 de la directora del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (Conselleria d’Empresa, Ocupació i Energia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears).

Aquest servei va dirigit al col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual (amb un percentatge almenys del 20%) i amb altres discapacitats (físiques, orgàniques i/o sensorials, a partir del 33%), inscrites com a demandants d’ocupació al SOIB i amb dificultats especials d’inserció.
Els objectius d’atenció i inserció pel període 2025-2026 són:
- Any 2025: 25 persones a atendre i objectiu mínim d’inserció de 4 persones
- Any 2026: 38 persones a atendre i objectiu mínim d’inserció de 7,6 persones
El SAIL-PD compta amb un equip tècnic de suport i orientació laboral que, desenvolupant la metodologia de Treball amb Suport, dissenya itineraris personalitzats de formació en les habilitats bàsiques prelaborals i de suport a la recerca activa de feina.
La atenció a les famílies també es un aspecte important, oferint tota la informació i l’assessorament necessari en el procés de formació i d’inserció laboral
A més a més, facilita al entorn empresarial tota la informació respecte a la contractació de persones amb diversitat funcional, les seves característiques, anàlisi del lloc de feina i processos de selecció de candidats, així com la presència d’un tècnic al lloc de feina per facilitar l’adaptació de la persona treballadora i el suport a l’aprenentatge de les tasques a desenvolupar.
Durant l’any 2024, al servei s’han atès un total de 117 persones amb discapacitat de les quals 55 (39 homes i 16 dones) han estat donades d’alta i han iniciat un itinerari personalitzat d’inserció. D’aquestes, 24 persones, (18 homes i 6 dones), un 43,5 % de les persones donades d’alta, han pogut signar un contracte de feina, omplint-se amplament els objectius d’atenció i d’inserció plantejats a l’inici de l’acció.