Activitats

Activitats

La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (BOIB núm. 166 de 30 de novembre de 2013) regula, entre altres, el règim jurídic i el procediment d'intervenció administrativa en l'exercici d'activitats, tant de titularitat pública com privada.

Als consells insulars els correspon l'autorització de les activitats supramunicipals, segons el que estableix l'article 6 de la Llei 7/2013, de 26 de novembre:

Els consells insulars són les administracions competents per tramitar els expedients, inspeccionar i exercir la potestat sancionadora en activitats supramunicipals subjectes a aquesta Llei i que es desenvolupin íntegrament a la seva illa, sempre que no siguin activitats incloses en el punt 4 d'aquest article.

ACTIVITATS PERMANENTS SUPRAMUNICIPALS

Les activitats permanents són les que es fan amb una durada indeterminada i que disposen d'una infraestructura i un emplaçament estable, que en el cas d'activitats supramunicipals, abasta a més d'un terme municipal.

El procediment aplicable a les activitats permanents està especificat en el títol IV de la Llei 7/2013, en funció de les característiques de l'activitat: major, menor, o innòcua amb obres o sense obres.

Les característiques de classificació de les activitats estan nomenades en l'annex I de la Llei.

ACTIVITATS NO PERMANENTS

Són aquelles activitats que es fan de manera puntual en un establiment físic, lloc o recorregut concret i amb una durada predeterminada. En tot cas, la durada en el temps serà la imprescindible per dur a terme l'activitat.
Les activitats no permanents es divideixen en grans, que per les seves característiques necessiten un control administratiu previ més estricte, i menors, que són les altres activitats.

Entre les activitats menors estan les de recorregut, que solen tenir una finalitat esportiva com atletisme, ciclisme, triatló o automobilisme entre d'altres.

 

Donada la casuística i el caràcter singular d'aquestes activitats, es recomana fer la sol·licitud de l'activitat amb dos mesos d'antelació, per poder disposar del temps necessari per a realitzar les gestions corresponents entre les administracions afectades per la realització de la prova.

El procediment per a la gestió de les autoritzacions d'aquestes activitats es tramiten a la seu electrònica de el Consell Insular d'Eivissa. Poden accedir al tràmit i la documentació requerida des de l'apartat Tràmits i Documentació d'aquesta mateixa pàgina.
 

Personal d’admissió i control d’ambient intern (PACAI)

El departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d’Eivissa és l'encarregat de la tramitació de les acreditacions del personal dels serveis d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears.

D'acord amb el Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i activitats recreatives (BOIB núm, 67, de 05/05/20211), aquest departament realitza les convocatòries de les proves avaluadores amb una periodicitat mínima anual, així com l'expedició dels carnets d'identificació als aspirants que hagin superat les proves per a exercir les tasques pròpies dels serveis citats.

Així mateix, també supervisa i valida els cursos dels centres de formació que s'imparteixen en aquesta matèria. Els centres de formació d'Eivissa que vulguin impartir el curs bàsic de personal dels serveis d'admissió i control d'ambient intern, hauran de presentar una sol·licitud davant el Consell Insular d’Eivissa, amb una antelació mínima de deu dies abans de l'inici del curs, mitjançant una declaració responsable (Annex 2 del Decret 41/20211).

Els procediments i tràmits relacionats amb les acreditacions del personal d'admissió (renovació o duplicat de la targeta d'identificació, tramitació del curs bàsic per part dels centres de formació, convocatòria anual d'exàmens...) es realitzen mitjançant els tràmits específics de la Seu Electrònica del Consell d’Eivissa, als quals es podrà accedir des de l'apartat Tràmits i Documentació d'aquesta pàgina.
 

Ens trobareu a:

Consell Insular d'Eivissa

T:  Av. Espanya, 49 - 2ª Planta - Ala EST

T:  971 19 55 15

T:T:  dep.industria@conselldeivissa.es