Noticias relacionadas
Prop de 3.000 persones participen en el procés per definir el nou model turístic d’Eivissa

El procés de consulta impulsat pel Consell d’Eivissa per a l’elaboració de l’estratègia integral i sostenible de desenvolupament i reposicionament turístic de l’illa ha comptat amb la participació de gairebé 3.000 persones, que han aportat la seva visió i propostes sobre el futur del model turístic d’Eivissa.

Aquesta fase, desenvolupada a través del Departament de Promoció Turística amb el suport tècnic de THR, Eurecat i Ogilvy, ha inclòs aquest procés de consulta, ja conclòs, obert a la ciutadania i al sector, i segueix desenvolupant les sessions de treball presencials i en línia, amb representants d’empreses, treballadors, associacions i visitants. El resultat serà una àmplia mostra d’opinions que reflecteix la pluralitat de perspectives del territori i la voluntat col·lectiva de construir un futur turístic equilibrat.

L’objectiu d’aquest procés és definir un model compartit que garanteixi l’equilibri entre la prosperitat econòmica, la conservació ambiental i patrimonial i el benestar social de la població resident, assegurant alhora la competitivitat d’Eivissa com a destinació turística de primer nivell.

El Consell incorporarà el resultat d’aquest procés de consulta en el treball tècnic d’anàlisi i síntesi de resultats, que permetrà establir les línies estratègiques de la nova política turística insular. Aquest treball servirà de base per al reposicionament de la marca Eivissa i per a la definició d’un model de governança més avançat i participatiu, alineat amb els objectius de sostenibilitat i qualitat que marca la Unió Europea.

El projecte, que s’estendrà fins a 2027, representa un pas endavant en la planificació del futur turístic de l’illa i en la implicació activa de la societat eivissenca en la presa de decisions sobre el principal motor econòmic del territori.