Notícies relacionades

El Consell d’Eivissa resol en tres dies els recursos contra l’adjudicació del nou servei de transport públic

El Consell d’Eivissa resol en tres dies els recursos contra l’adjudicació del nou servei de transport públic

L’illa assoleix un rècord històric de passatgers, amb un 26 % més que el 2019 i més de 6,8 milions d’usuaris entre gener i novembre de 2025

El Consell Insular d’Eivissa ha remès ja al Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals les contestacions als dos recursos presentats per empreses licitadores després de l’adjudicació del nou contracte de transport públic regular de viatgers de l’illa.

Els informes, elaborats pels serveis de Contractació i Transports, s’han completat en només tres dies des de la recepció dels recursos, en una feina coordinada i minuciosa que permet que el tribunal disposi de tota la documentació necessària per resoldre com més aviat millor i garantir així l’inici del nou servei d’autobusos.

Els recursos, presentats per dues de les empreses que van participar en el procés, es refereixen a aspectes de procediment administratiu, sense qüestionar els criteris de valoració ni el fons de l’adjudicació, que va ser atorgada a la UTE Alsa–Vormar el Gaucho per a tots dos lots del contracte.

El Consell d’Eivissa defensa que el procediment seguit s’ajusta plenament a la legalitat i que les actuacions de l’Administració han estat rigoroses, transparents i motivades, d’acord amb els principis d’igualtat i concurrència que regeixen la contractació pública.

El nou contracte de transport públic d’Eivissa, adjudicat a l’empresa ALSA per als pròxims deu anys, preveu una renovació integral de la flota i una ampliació del servei que reforçarà la mobilitat pública a tota l’illa. L’adjudicació consta d’una flota mínima formada per 99 autobusos, dels quals 63 seran 100 % elèctrics i 3 híbrids, situant Eivissa entre els territoris pioners de l’Estat en transport públic descarbonitzat. El nou servei millorarà la connectivitat entre municipis, zones turístiques i nuclis residencials, incrementarà les freqüències i els horaris nocturns i oferirà una plataforma digital d’informació en temps real per als usuaris.

Aquest avenç coincideix amb un rècord històric de passatgers en el transport públic d’Eivissa, que entre gener i novembre de 2025 ha registrat 6.842.793 usuaris, un 26 % més que en el mateix període de 2019 i 1.423.954 viatgers més que abans de la pandèmia. Un increment que reflecteix el creixement sostingut de la demanda i la consolidació del transport col·lectiu com a alternativa de mobilitat eficient i sostenible a l’illa. A més, el número de targetes d’usuaris d’aeroport ha passat de 35.274 al 2019 a les 89.870 al 2025 (un augment del 154 %).

A l’espera de la resolució dels recursos presentats, el contracte es troba en fase de revisió per part del Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals. El Consell d’Eivissa ha actuat amb la màxima celeritat i exhaustivitat en la contestació dels escrits per facilitar que el tribunal es pugui pronunciar al més aviat possible i permetre així l’inici del nou servei, que suposarà una millora substancial de la xarxa de transport públic de l’illa.