Noticias relacionadas

El Consell d’Eivissa activarà mecanismes extraordinaris d’assessorament a Sa Residència

El Consell d’Eivissa activarà mecanismes extraordinaris d’assessorament a Sa Residència

El Departament de Benestar Social del Consell Insular d’Eivissa activarà mecanismes extraordinaris d’assessorament i seguiment de les mesures proposades pel grup Colisée a Sa Residència, després de la reunió mantinguda aquesta setmana entre la consellera de Benestar Social, Carolina Escandell, i el responsable de Qualitat de Colisée, Toni Guerra, qui va explicar els detalls del Pla de Millora que l’empresa gestora del centre diu estar aplicant, en resposta a la inspecció extraordinària que va realitzar el Consell d’Eivissa el passat 13 de gener i en que es van detectar diverses deficiències

El Departament de Benestar Social del Consell Insular d’Eivissa activarà mecanismes extraordinaris d’assessorament i seguiment de les mesures proposades pel grup Colisée a Sa Residència, després de la reunió mantinguda aquesta setmana entre la consellera de Benestar Social, Carolina Escandell, i el responsable de Qualitat de Colisée, Toni Guerra, qui va explicar els detalls del Pla de Millora que l’empresa gestora del centre diu estar aplicant, en resposta a la inspecció extraordinària que va realitzar el Consell d’Eivissa el passat 13 de gener i en que es van detectar diverses deficiències.

De manera immediata, un equip de treballadors del Consell Insular, coordinats pel director de l’Hospital Residència Assistida Cas Serres, es desplaçaran diversos dies per setmana a Sa Residència per supervisar com s’aplica el Pla de Millora i, a l’hora, poder donar recomanacions basats en la seua experiència i coneixements. La consellera Carolina Escandell ha explicat que “com sempre hem dit, la prioritat del Consell d’Eivissa és que Colisée doni els cuidats que els nostres majors mereixen, en aquest sentit volem vetllar perquè el Pla de Millora que Colisée diu estar aplicant, es compleixi i, a més, poder proposar canvis en el mateix que signifiquin una substancial millora en la cura de tots els usuaris”.

A més, el Consell d’Eivissa i Colisée han establert una comissió mixta, amb representants d’ambdues parts, que es reunirà dos vegades per setmana per actualitzar l’estat d’aplicació d’aquest Pla de Millores, analitzar les possibles modificacions que es puguin fer del mateix per tal de millorar-lo i corregir possibles distorsions.

Aquestes mesures extraordinàries són independents dels mecanismes d’Inspecció de serveis i centres de serveis socials atribuïts per la Llei 14/2001, de 29 d’octubre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social, que paral·lelament seguiran les seves actuacions.

Petició d’Informació al Govern balear

D’altra banda, el Consell d’Eivissa ha tornat a demanar per escrit el resultat de l’auditoria que el Govern balear va realitzar el passat mes d’octubre al centre, una informació que permetrà al departament concloure l’expedient derivat de la inspecció del dia 13. “El Consell d’Eivissa ha fet les inspeccions ordinàries i extraordinàries que toquen, però hi ha una part administrativa corresponent a les derivacions que fa Direcció General de Dependència de la Conselleria d’Afers Socials a les que no tenim accés, si ells no ens el faciliten”, ha conclòs Escandell.