Noticias relacionadas

Les obres de remodelació de l’encreuament de Caçadors començaran a partir del 15 d’octubre

Les obres de remodelació de l’encreuament de Caçadors començaran a partir del 15 d’octubre

El president del Consell Insular d’Eivissa, Vicent Marí, i el conseller d’Infraestructures Viàries, Mariano Juan, s’han reunit amb el director de la Direcció Territorial Est i el gerent de l’obra civil de Balears  de l’empresa Obrascon Huarte Lain S.A. adjudicatària de projecte constructiu per al condicionament de l’encreuament de Caçadors, per conèixer la planificació dels treballs previstos per millorar aquesta intersecció entre les carreteres EI-200, EI-300 i EI-631 (Santa Eulària, Sant Joan i Sant Rafel)  que suposa un dels punts negres que avui en dia hi ha a la xarxa insular de carreteres degut a l’elevat índex de sinistralitat que pateix.

En aquesta reunió, s’ha explicat que els treballs de desbrossament i moviment de terres començaran el proper 15 d’octubre, per evitar molèsties al llarg de la temporada turística. Mentrestant, s’avançaran en els treballs tècnics topogràfics, assajos geotècnics, sondatges arqueològiques, tràmits de serveis afectats, etc. L’obra ha estat adjudicada per un import de   8.025.876 € (IVA inclòs) després de la modificació dels preus del projecte inicial, pressupostat en 5,8 milions d’euros, que es va haver de fer per tal d’adaptar-los als preus de mercat actual elevant-lo fins als 8.693.437,14 € previstos a la licitació.

El president del Consell Insular ha remarcat que aquesta obra és “un projecte imprescindible per millorar la seguretat d’un tram tan perillós de la nostra xarxa viària i confiam en què els treballs es desenvolupin amb normalitat i en temps per eliminar aquest punt negre de les nostres carreteres”. El termini previst per executar-lo és de 15 mesos. Per la seua part, el conseller Mariano Juan ha destacat que és es tracta d’un projecte consensuat  amb vesins i afectats de la zona que han fet cessions “pel bé comú”.

Aquesta glorieta en superfície compleix amb els objectius de seguretat viària, capacitat de tràfic, mobilitat ciclista i de vianants i reposició d’accessos a les propietats confrontants. A nivell tècnic, es va considerar que la millor opció per aquest tram és l’execució d’una glorieta,  ja que és la forma considerada millor per resoldre interseccions i resol la problemàtica que pateix aquest encreuament: modera la velocitat dels vehicles, augmenta la capacitat davant altres interseccions, senzillesa de funcionament i senyalització, i dona la possibilitat de connectar diversos ramals.